marți, 27 iulie 2010

posta romana

Iarasi despre posta, un articol ce trebuie citit de foarte multi

aici linkul articolului din financiarul
http://www.financiarul.com/articol_47951/posta-romana-nu-o-mai-fura-mogulii-o-falimenteaza-puterea.html

o sa postez articolul plus comentariile de la acest articol
"" Posta Romana:
nu o mai fura mogulii, o falimenteaza Puterea ""

de Sorin Manea 19 Iulie 2010
""""Pierderile pe care le va avea compania de stat in 2010 sunt estimate la un sfert de miliard de lei Ar fi al treilea an consecutiv de functionare in paguba
Guvernul Romaniei a lansat de o luna marea strategie de restructurare si modernizare a Companiei Nationale „Posta Romana”, care in ultimii sase ani a luat-o pe o panta descendenta. Strategia seamana izbitor de mult cu pri­va­ti­za­rile Petrom sau Sidex, iar concluzia arata ca societatea ar avea nevoie de vreo... 113,2 milioane de euro.De un an si jumatate conducerea Companiei Nationale „Posta Romana” nu a reusit sa ia masuri imediate in vede­rea acoperirii „managementului defec­tuos” din mandatul fostului direc­tor Dan Mihai Toader. De la inceputul lui 2009 si pana in prezent s-au perindat trei directori: Mihai Vatavu, Tudor Gabriel Bohalteanu si in prezent este Dumitru Daniel Neagoe. Nu va faceti griji ca au mai ramas suficienti manageri, iar compania numara in prezent 37 de directori in sediul central, carora li se adauga altii din reteaua regionala, si acestora o alta armata de directori ai filialelor judetene.
„Cauzele situatiei actuale sunt sem­na­rea unor contracte de achizitii in anul 2008, in valoare de peste 300 de milioane de euro, care depaseste capacitatea financiara de plata a CNPR. Cresterea numarului de personal si a cheltuielilor salariale aferente, implementarea neco­res­punzatoare a masurilor prevazute in strategia de privatizare aprobata prin HG 1134/2008, amanarea deciziilor privind constructia si automatizarea cen­trelor regionale de tranzit”, arata con­ducerea Postei, in sinteza factorilor ce au dus la aceasta situatie.Toate strategiile nu mai pot salva Posta Romana care se pregateste de libe­ra­lizarea pietei incepand cu anul 2013. Pentru ca rezultatul planurilor gu­ver­nului sa mai aiba un dram de cre­dibili­tate ar fi fost necesar ca strategia sa por­neas­ca de la evaluarea numarului de per­sonal TESA. Mai mult, pentru a nu crea valuri in jurul companiei, autorii stra­tegiei, care prevad pierderi din exploa­tare de 250 de milioane de lei in 2010, nu mentioneaza cate persoane vor fi disponibilizate, dar arata ca acestea vor fi din randul muncitorilor prin reali­zarea automatizarii potrivit pro­gra­mului de dezvoltare pe cele patru centre de sortare: Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi si Timisoara.
Imprumuturile penale
Ca sa functioneze in termeni reali, aceste programe de dezvoltare ar avea nevoie de o serie de masuri printre care automatizarea centrelor de sortare, adica constructii, dotari cu tehnologie postala, software training si Know-how. Pentru acest obiectiv de investitii, in func­tie de nivelul dotarilor, strategii gu­vernului estimeaza ca ar fi vorba despre suma de 70 de milioane de euro care ar trebui contractati pe sistem credit-furnizor sau in parteneriat public-privat, potrivit unei alte strategii a guvernului Boc de a ridica parteneriatul public-privat la rang de politica a Guvernului Roma­niei pentru toate domeniile de investitii din Romania. Un alt aspect deosebit de important ar fi imple­mentarea sistemului ERP ce cuprinde software, echipamente si training, ceea ce ar insemna inca 10 milioane de euro prin credit-furnizor. O alta componenta ar mai fi achizitia echipamentelor de tiparire si anvelopare ce ar urma sa fie facuta prin credit bancar in valoare de 12,5 milioane de euro. Un alt credit ar trebui contractat in vederea achizitiei masinilor de francat si a sistemului informatic in valoare de 6,7 milioane de euro. Pentru anul viitor CN „Posta Romana” mai vrea sa realizeze reorgani­zarea transportului de trimiteri postale si de numerar si a procesarii numera­rului prin sistem leasing ce ar urma sa coste 10 milioane de euro. In fi­ne, din surse proprii si cu contributie atrasa ca urmare a parteneriatului cu o institutie bancara si una de asigurari, compania de stat va extinde si reteaua VPN (Virtual Private Network - n.r.).
Directorii strategi se bucura de „trasnaile” lui Toader
Cu toate ca invoca strategiile fostilor manageri, directorii se bucura de tras­naile acestora. Spre exemplu, numai masi­nile cumparate pentru directorii Postei sunt opt Volkswagen Passat cu pretul unitar de 24.696 de euro fara TVA, de unde rezulta 197.568 de euro. Pe langa acestea, au mai fost achizitionate si 30 de autoturisme Volkswagen Jetta Trendline la pretul de 15.215 euro fara TVA ce insumeaza 456.450 de euro fara TVA si 36 de bucati Volkswagen Jetta Comfort Line cu pretul de 15.986 de euro fara TVA la suma totala de 575.496 de euro. Lista de autoturisme dedicate conducatorilor institutiei se inchide cu 40 de masini Volkswagen Golf cu valoarea unitara de 14.262 de euro fara TVA, ce costa in total 570.480 de euro. Nota de plata pentru cele 114 autoturisme ce sporesc confortul „conducatorilor” din Posta Romana ajunge astfel la 1.799.994 de euro fara TVA. Licitatia totala a fost castigata de firma SC Porsche Mobility SRL la pretul de 19.850.960,11 euro fara TVA, valoarea totala in lei fiind de 78.024.198,71. CN Posta Romana SA a initiat in martie 2008, prin intermediul Bursei Romane de Marfuri, licitatia pentru inlocuirea vechiului parc auto constituit din 844 de masini, iar pe 22 decembrie 2008 CN Posta Romana SA a incheiat un contract de inchiriere in sistem de leasing operational cu SC Porsche Mobility SRL. Contractul repre­zinta chiria lunara, asigurarea CASCO, impozitul local lunar si valoarea asigu­ra­rii RCA. In baza contractului, SC Porsche Mobility SRL se obliga sa livreze CN Posta Romana SA un numar total de 727 de autovehicule de diferite modele si tonaje.
Contractele blamate
Pe lista contractelor intens contestate atat de politicieni, cat si de directorii din CN Posta Romana se afla si alte achizitii care trag in jos bugetul CNPR.Con­trac­tul de „Servicii de curatenie si Servicii de men­tenanta si intretinere cladiri si instalatii”, adjudecat de asocierea SC Uti Facility Management SRL cu SC Com­pania Romprest Service SA la pretul de 148.000.000 de lei fara TVA pe o durata de patru ani este unul dintre acestea. O alta fata a dezastrului de la Posta este legata de folosirea patrimo­niului, de unde a rezultat si cercetarea penala a directorului Mihai Toader. In treacat fie spus, Posta s-a asociat in parteneriat public-privat cu agenti privati (Imopost Development) in cazul terenului din Calea Victoriei pentru a rea­liza un mare centru financiar, sin­gura piedica fiind ca valoarea terenului in asociere a fost subevaluata, ceea ce a dus la cercetarea penala a directorului si implicit la sistarea proiectului. Posta Romana mai duce in spate si creditul semnat in iunie 2007 de 50 de milioane de euro, cu BERD, destinat infiintarii unui centru de sortare in Capi­tala si echiparii si tehnologizarii cen­trelor regionale de sortare din Cluj-Napoca si Bucuresti. „Repre­zen­tantii Bancii Euro­pene pen­­tru Re­cons­tructie si Dezvoltare (BERD) si-au expri­mat ingri­jo­ra­rea fata de capacitatea CNPR de a obtine aceasta finantare. Mai multe contracte incheiate in 2008 pun presiune pe bugetul de veni­turi si cheltuieli al companiei pen­tru acest an. Valoarea cumulata a acestor con­tracte se ridica la 35 de milioane de euro”, arata conducerea CNPR inca de anul trecut, dar singura masura palpa­bila a fost rene­gocierea contractelor cu furni­zorii de servicii si de bunuri.
Comentarii (8)
Bun articolul, dar incomplet, si parca e ciudat ca lipseste tocmai cei care dau cea mai mare gaura in bugetul postei:G4S. E oare intentionat uitat? Nu doar ca e cea mai paguboasa afacere, dar pentru acestia muncesc cel putin 4-5 oameni din posta pentru a le pune la punct ceea ce ar trebui sa faca ei prin contract: curse, itinerarii, etc. De ce nu ati amintit si de acest contract? Dar de toata pleiada de lipitori de afise ai PDL care au fost angajati in ultimul an si jumatate, pe posturi care pana atunci erau blocate, unele dintre ele nefiind necesare, de fapt. Si care nu au nici un fel de legatura cu postul pe care il ocupa.. doar ca mai mulg un salariu, venit lejer, fara munca, cu pile, fara griji, ca doar nu-i da nimeni afara cat timp conducerea e pdl-ista (si probabil nici dupa, ca ... toti au nevoie de un precedent, ca sa comita si ei mai multe)... iar sindicatele tac.
de un postas pe 22.07.2010 la 17:04
posta romana va ajunge in faliment datorita contractelor proaste incheiate cu firmele u.t.i romprest si 4gs care papa tot profitul celor care alearga prin soare vant si ploaie pentru un amarat de salariu iar directorii din cnpr isi trag comisioanele d in contractele paguboase.am lucrat in cnpr 19 ani si am fost concediat de uti pe motiv ca eram calificat si aveau nevoie de necalificati pentru serviciile de mentenanta la posta si bcr.
de Mitica Amariei pe 21.07.2010 la 17:37
Posta e plina de personal prin birouri care freaca menta. In afara de toate furturile si achizitiile de tot felul ramane in continuare angajarea a tot felul de functionari neperformanti prin biouri care doar incarca nota de plata a companiei fara sa produca nimic in schimb. Sunt multi in posta care sunt acolo pentru ca pensiile se platesc prin Posta. Ia platitile diferit si posta da faliment. De ce? Ca in loc sa faca performanta in distribuire, in servicii postale vin cu tot felul de activitati comerciale care nu-si au rostul la posta. Alt aspect: de ani de zile Posta e condusa de te miri ce directorasi care sunt incompetenti, corupti si care trag isi angajeaza clientela lor ...evident la fel de incompetenta.
de MIhnea pe 19.07.2010 la 16:51
am lucrat cu posta si va spun sincer au facut tot posibilu sa renunt la serviciile lor, acum lucrez cu, curieru. 1-de la ora 14 cand se ridicau coletele acum masina vine la 9 ca sa pierd o zi 2-bani la retur vin la posta da mai stau 2 zile acolo degeaba 3-au bagat taxe suplimentare ca valoarea minima asigurata acum un colet la posta costa mai mult decat unul lasat la curier, iar din momentul trimiteri unui colet si incasari rambursului dureaza aprox 2 saptamani. fata de 3 zile la curier. SUNT 100% CONVINS CA SE URMARESTE FALIMENTUL PENTRU A FI VANDUT PE BANI PUTINI EXACT CA SIDEX ETC...
de ciprian pe 19.07.2010 la 15:28
Titlu corect si adevarat. Restructurare la posta romana prin cresterea numarului de directori PDL-isi si sindicalisti.Restructurarea doar un paravan sa poata fi schimbati toti cei care aveau functii si inlocuiti cu oameni de la partid si de la sindicat.Mai mult de jumatate din liderii de sindicat prin simulacru de concurs -interviu au devenit directori,si asta prin aprobarea mimistrului care are promisiunea deputatului Bratianu ca trece la PDL (oare). Ministerul suge cat poate de la posta.Din masinile enumerate in material mai multe cu sofer si card pentru combustibil sunt la dispozitia ministerului.Membrii Consiliului de administratie au masini la dispozitie.D-l Fecioru -secretar de stst la minister a consumat doar intr-o luna 3000 (treimii) litri de benzina.Acum are cota 500 de litri.Vedeti cum reduc cheltuielile ministerele ? Pe seama regiilor si companiilor din subordine.Sindicatul nu doarme -vrea si el .Si daca ceri primesti.D-l Bratianu-lider sindical a primit si el o masina de la posta cade la parlament Loganul nu este de nasul lui.Vorbiti de 250 mil de lei pierdere in 2010,pierdere prognozata de specialistii care au elaborat strategia de restructurare? Pai pentru 2009 prevazuse o pierdere de 130 mil si a fost de 182 mil.Cum va fi in 2010.JAFF !!!
de mihai pe 19.07.2010 la 15:18
IN DACII NU PUTEAU SA STEA MA MIR CA NU AU LUAT PORSCHE SA SE PLIMBE CU ELE ACUM LE-AU LUAT NU MAI POTI DA TIMPUL INAPOI DAR SA LE TINA 15-20 DE ANI
de MARIAN pe 19.07.2010 la 14:06
Dle Manea din tot articolul reiese ca ,toate CONTRACTELE paguboase sunt din 2006-2008 ele expirand in 2011. Actuala PUTERE incearca sa dreaga busuiocul dar poate? exista si un CCM pana in 2018 care premiaza NEPERFORMANTA care a fost semnat in 2008. in general articolul este corect dar fara titlul.
de LUCIAN pe 19.07.2010 la 10:58
posta este inca o " vaca " buna de muls. nu numai bani dar si voturi. practic in aproape orice localitate, cat de mica ar fi ea, exista un om al postei. si atunci cand ai de obtinut voturi acest lucru este o mana cereasca. se vorbeste despre situatia economica a postei dar nu se iau masurile necesare pt ca aceasta sasi revina. licitatii trucate, blatul cu sindicatele, infestarea cu " specialisti " politici sunt numai cateva dintre cauze. nu plangeti, posta va rezista pt ca este nevoie de ea pt toate partidele. specialistii adevarati au fost alungati de mult si acum se bat pe ea politicienii. asta este romania. in toate domeniile. sa ne fie de bine!
de un cetatean pe 19.07.2010 la 10:43


de Sorin Manea 19 Iulie 2010 """"

''' adaug o completare la fraza boldata din ultimul comentariu ''''Posta va rezista pt ca e nevoie de ea in Romania si peste tot in lume nu doar ca vor politrucii si pupincuristii de PDL-sti sa faca din Posta, instrument de propaganda portocalie sau sa o distruga in cazul in care se vor autodistruge ei insisi cu Basescu - Udrea-Boc- Videanu- Boureanu- Berceanu si tot neamul lor de farisei '''

Ma intreb si eu ca prostul .... ce se vrea cu Posta Romana si cu cei 35000 de salariati ???

P.S.
Daca stie careva unde e publicata si dezmintirea la acest articol, sa ma anunte, o voi posta .

????